Magento

Magento logo

Voor veel bedrijven is e-commerce een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering. Ieder jaar weer blijft het aantal online verkopen sterk groeien.

Waarom Magento?

Het hebben van een goed werkende webshop is voor veel bedrijven dan ook van groot belang. Wij maken gebruik van het beste platform dat momenteel op de markt is, Magento. Door onze ruime ervaring met dit pakket zijn we in staat om de kracht van de Magento goed in te zetten, gecombineerd met maatwerk waar dit nodig is. Door de kracht van Magento op de juiste manier in te zetten ontwikkelen we webshops die onze klanten helpen hun targets te behalen!

Krachtig platform

Magento is een krachtig platform met een enorm scala aan mogelijkheden. Magento is zo opgebouwd tot het zowel geschikt is voor relatief eenvoudige oplossingen tot uiterst complexe oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijf met meerdere vestigingen, in meerdere landen met verschillende klanten en producten, dat het gehele online verkooptraject aan wil sturen vanuit één enkele locatie.

Doordat Magento wereldwijd enorm populair is, hebben veel andere bedrijven een koppeling ontwikkeld met Magento. Voorbeelden van koppelingen zijn UPS, DHL en TNT (verzenden) en Mollie, SisoW en TargetPay (betalingen). Deze koppelingen zijn erg stabiel en kunnen naadloos geïntegreerd worden met het Magento platform. Door gebruik te maken van beschikbare koppelingen kunnen we enorm veel tijdwinst boeken bij de ontwikkeling.

Koppelen met een ERP systeem

De kracht van Magento komt pas echt tot zijn recht wanneer het pakket gekoppeld wordt met een ERP systeem. In het ERP systeem zijn het klantenbestand, voorraadbeheer en financiële administratie al ingeregeld. Door beide systemen realtime aan elkaar te koppelen wordt de webshop letterlijk een verlengstuk van het ERP systeem. Vaak horen we na oplevering terug van bedrijven dat ze een extra verkoopkanaal hebben gekregen, zonder dat hier extra werk voor verricht hoeft te worden!

Fruitcake heeft ruime ervaring met het koppelingen van Magento aan een ERP systeem. We zijn vooral gespecialiseerd in de koppeling van Magento met Microsoft Navision/Dynamics 365, meerdere projecten zijn op dit gebied succesvol uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan de cases Smaakhelden (Dynamics 365) en Barbecue.nl (Custom ERP).

B2B of B2C

Er bestaat een groot verschil tussen webshops met een consument als belangrijke koper (b2c of business to consumer) en webshops die vooral verkopen aan bedrijven (b2b of business to business). Vaak wordt ons gevraagd de presentatie van producten, het tonen van prijzen en de manier van bestellen bij beide richtingen geheel anders te benaderen. Doordat we in beide richtingen inmiddels ruime ervaring hebben, weten we wat werkt in de markt en kunnen we een goed advies geven.

Hyvä front-end

Performance wordt steeds belangrijker, zeker op mobiele apparaten. Om de beste performance te kunnen bieden voor Magento 2 maken we gebruik van Hyva Themes, een premium front-end thema voor Magento 2. Dit zorgt voor hoge scores bij Google Pagespeed en goede Web Vitals. Dit is voordelig voor de gebruikers van de website, maar zorgt ook voor hogere conversie en betere zoekresultaten. 

We merken dat het gebruik van Hyvä een positief effect heeft op Google Core Web Vitals en prestaties van de webshop.  Wij kunnen de ontwikkeling van Hyvä scherp aanbieden voor zowel nieuwe webshops als bestaande Magento2 installaties.

 

Lees meer over Hyvä

Daag jij ons uit?

Door de starten met het opstellen van een een business wordt bepaald wat de beste strategie is. Deze strategie wordt getoetst via een haalbaarheidsonderzoek. Wanneer het haalbaarheidsonderzoek laat zien dat de oplossingen gerealiseerd kunnen worden, wordt gestart met de daadwerkelijke realisatie.